Studenten Dierverzorging openen schooljaar bij Stadsboerderij Weizigt

Woensdagochtend staken ongeveer 40 eerstejaars studenten Dierverzorging van het Wellantcollege flink hun handen uit de mouwen op onze Stadsboerderij. Door middel van deze introductieochtend krijgen de kersverse studenten gelijk een goede indruk van de praktijk.

Na een korte instructie gaan de studenten verdeeld in zes groepen aan de slag. Dit jaar zijn zowel van niveau 2, 3 als 4 studenten van de MBO opleiding aanwezig.

Alle dieren worden gevoerd en zowel de binnen- als buitenverblijven worden uitgemest, schoongemaakt en weer gereed gemaakt voor de dieren. Omdat elke dier en elk verblijf weer op een andere manier behandeld moet worden, wordt elke groep begeleid door een dierverzorger of een docent van het Wellantcollege.

Ook het groen op de Stadsboerderij wordt onder handen genomen. Zo worden de weides schoongemaakt en de hagen rondom de weides, waar de dieren van eten, gesnoeid.

Na een ochtend hard werken ligt Stadsboerderij Weizigt en weer piekfijn bij en zijn de studenten een belangrijke praktijkervaring rijker.

Introductie Wellant

Weizigt organiseert sinds een aantal jaar een introductieochtend voor eerstejaars studenten Dierverzorging van het Wellantcollege. Door een ochtend mee te draaien op de Stadsboerderij krijgen de studenten een goed beeld van de dagelijkse werkzaamheden van de dagelijkse werkzaamheden van een dierverzorger. Met deze praktijkervaring op zak starten de leerlingen goed voorbereid aan hun opleiding.

Klik hier voor meer informatie over de opleiding Dierverzorging van het Wellantcollege.