Opgroeien met bomen op Nationale Boomfeestdag

Op woensdag 15 november vierden we Nationale Boomfeestdag. Het is ook de start van het boomfeestseizoen dat tot eind maart duurt.

In Dordrecht hebben leerlingen van groep 5/6 van basisschool De Regenboog-De Staart twintig bomen geplant langs het fietspad tussen Stayokey en Biesboschcentrum: tien lindebomen en tien zoete kersen.

Wethouder Marc Merx opende de boomfeestdag en vertelde over het thema van Boomfeestdag 2023: 'opgroeien met bomen'. Ook kinderburgemeester Keyshia Andrea was bij de opening aanwezig en hielp met het planten van de eerste boom.

Twee leerlingen van de Regenboog droegen nog een mooi gedicht voor over een kleine boom die groot wil worden.

Na afloop was er voor alle kinderen wat te eten en drinken. Als aandenken en bedankje voor het helpen kregen ze een boekje over bomen herkennen en mochten ze een mooi Boomfeestdagarmbandje of -keycord uitkiezen. Op de boompalen schreven ze hun namen, zodat ze later nog kunnen zien welke boom ze zelf geplant hebben.

Boomfeestdag 2023