Doe mee aan het Dordts Tuinfilmfestival

In het weekend van 20 en 21 juni organiseert de gemeente Dordrecht samen met Groei & Bloei afdeling Dordrecht het 'Tuinfilmfestival'. Een reis in films langs mooie, bijzondere en inspirerende tuinen in Dordrecht. Heb jij een mooie tuin of een fleurig balkon? Claim dan jouw 'moment of fame' op het Tuinfilmfestival. Maak een kort filmpje (maximaal 1,5 minuut) van jouw groene geluksstekje. En stuur het vóór 17 juni naar: wijmakendordtgroen@dordrecht.nl.

Tuinfilmfestival

We hadden graag een live evenement georganiseerd, waarbij deelnemers bijzondere tuinen bezoeken in Dordrecht. Maar dat kan nu niet in deze tijden van corona. Daarom hebben we dit creatieve alternatief bedacht.

Trots op je tuin

De insteek is om zoveel mogelijk verschillende tuintypen de revue te laten passeren. Heb jij een prachtige, bloemrijke tuin of balkon? Heb jij in je tuin veel aandacht besteed aan wateropvang? Is jouw tuin een heerlijk verkoelende oase op hete dagen? Misschien heb je wel bijzonder materiaalgebruik toegepast. Of bied je in je tuin alle ruimte voor een gevarieerd planten- en dierenleven? Zet dat deel van je tuin in de spotlight waar jij in het bijzonder trots op bent.

Camera draait… actie!

Elke tuineigenaar kan meedoen. Aanmelden kan door meteen een mailtje te sturen naar: wijmakendordtgroen@dordrecht.nl. En dan… pak die telefoon of camera en filmen maar! Leg uit wat jouw tuin zo bijzonder maakt. Deel tips over inrichting en onderhoud. We zijn ook erg geïnteresseerd in tuinen met slimme oplossingen voor wateropvang. Want de zomer komt er aan, en dat betekent zowel kans op hittestress als op pittige regenbuien. Het filmpje mag maximaal 1,5 minuut duren. Stuur het vóór 17 juni naar: wijkmakendordtgroen@dordrecht.nl. Deel jouw filmpje ook gelijk op social media met de hashtag #tuinfilmfestival

Dordtse tuinparadijzen
Op 20 en 21 juni zijn alle filmpjes te zien op
www.groenblauwdordrecht.nl. Ga er lekker voor zitten en geniet vanuit huis van de Dordtse tuinparadijzen.

Groenblauwe stad

In Dordrecht werken de gemeente, maatschappelijke organisaties, bedrijven en bewoners samen aan het verbeteren van de kwaliteit van de leefomgeving. Dat doen we door het toevoegen van natuur (groen) en water (blauw). Zo verhogen we het welzijn van de Dordtenaren. Tegelijk maken we de stad klimaatbestendig en helpen we de natuur. Meer informatie over onze opgave vind je op www.groenblauwdordrecht.nl