Excursie en inspiratiemiddag Watereducatie voor docenten voortgezet onderwijs

Hoogwater, piekbuien, overstromingen en hittestress!!!

Hoe bereiden we ons hierop voor in een dichtbebouwde omgeving?

Kom van alles te weten over waterveiligheid en klimaatadaptatie

Tijdens deze nascholing over waterveiligheid en klimaatadaptatie nemen we jullie graag mee op excursie rondom dit thema in de binnenstad van Dordrecht. We behandelen verleden, heden en natuurlijk de toekomst van omgaan met water in een dichtbebouwde omgeving. Hoe bereiden we ons voor op hoogwater, piekbuien, overstromingen en hittestress?  Medewerkers van de gemeente Dordrecht vertellen tijdens de wandeling over de maatregelen die de lokale overheid en waterschappen nemen. Vervolgens gaan we in gesprek over hoe je dit in de klas kunt inzetten en geven we een demonstratie van onze educatieve watermodellen.

xxx

We verzamelen om 14.30u voor het Stadskantoor van gemeente Dordrecht aan de Spuiboulevard 300. Na circa 1,5 uur komen we aan bij Duurzaamheidscentrum Weizigt. Van 16.00-17.00u is daar de ruimte om nader kennis te maken met het Watereducatie aanbod van Waterschappen Hollandse Delta en Rivierenland, en de mogelijkheden bij Duurzaamheidscentrum Weizigt.

Aanmelden voor de middag graag via deze link: klik hier

Er is plaats voor maximaal 25 deelnemers. Uiteraard zijn collega's ook van harte welkom!

Bereikbaarheid:

OV: vanaf station Dordrecht is het ca. 15 minuten lopen naar het Stadskantoor. Auto: Op parkeerterrein Weeskinderendijk kun je gratis parkeren.

Vanaf daar is het ca. 15 minuten lopen naar het Stadskantoor. In de parkeergarage bij het Stadkantoor is het betaald parkeren.

Flyer - Watereducatie aanbod Voortgezet Onderwijs

Bekijk PDF-bestandhier (3838 kB) de flyer waarin we al het Watereducatie aanbod presenteren.

Watereducatie Drechtsteden

Deze excursie en inspiratiemiddag wordt aangeboden door Watereducatie Drechtsteden: een regionale samenwerking tussen waterschappen Hollandse Delta en Rivierenland, Evides Waterbedrijf en de gemeenten: Alblasserdam, Dordrecht, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht en Zwijndrecht. Scholen in de genoemde gemeenten kunnen kosteloos gebruik  maken van het Watereducatie aanbod bij Weizigt. Scholen buiten deze gemeenten kunnen terecht bij de waterschappen voor advies en ondersteuning. Bij de aanmeldingen voor deze middag krijgen docenten van scholen uit de hierboven genoemde gemeenten voorrang.

ccc

Datum 25-10-2023