8-6 Thomas Rau te gast bij MVO Drechtsteden

Donderdag 8 juni organiseert het bedrijvennetwerk MVO Drechtsteden, in samenwerking met Rabobank Drechtsteden en de Duurzaamheidsfabriek, één van de drie jaarlijkse bijeenkomsten in de Duurzaamheidsfabriek.

Spreker deze avond is Thomas Rau, oprichter van Rau architecten en Turntoo. Rau stond op de 2e plaats in Trouw's Duurzame Top 100 van 2016 en is ondernemer, architect, innovator, inspirator en visionair in duurzaamheid. Zijn motto is 'guided by the future' en laat zich in al zijn handelen leiden door wat er in de toekomst nodig is en niet door wat op dit moment haalbaar is. Rau levert al jaren een grote bijdrage aan de nationale en internationale discussie over duurzaamheid, het gebruik van hernieuwbare energiebronnen in de architectuur en aan de vraag hoe te handelen in het licht van de huidige grondstoffen schaarste.

De Duurzaamheidsfabriek is ontworpen door architect Thomas Rau. De netwerkbijeenkomst vindt plaats op de vierde verdieping van de Duurzaamheidsfabriek, die geheel door Rau ingericht is volgens de principes van de circulaire economie. Een bijzonder gebouw in Europa dat samen met het bedrijfsleven duurzaamheidsonderwijs op een vernieuwende manier inricht. Bedrijven als Siemens, Krohne, HVC en Valk Welding participeren in de fabriek. Zij geven onderwijs in de praktijk aan een nieuwe generatie technici.

Om de circulaire economie praktisch toe te lichten zal Leendert van Wezel, directeur bedrijven van de Rabobank Drechtsteden, 2 interessante praktijkcases van de succesvolle Circulair Challenge van de Rabobank delen met het publiek.

MVO Drechtsteden, de Rabobank Drechtsteden en de Duurzaamheidsfabriek bieden iedereen de gelegenheid om voorafgaand aan de bijeenkomst deel te nemen aan een van de 3 Communities of Practice (CoP's) rond de onderwerpen circulair inkopen, circulair ondernemen met de CO2-prestatieladder en circulaire economie. Tijdens deze CoP's krijgen deelnemende bedrijven praktische ondersteuning van ervaren MVO experts om MVO op de juiste manier te implementeren binnen de eigen organisatie.

MVO Drechtsteden biedt inspiratie, verdieping en een regionaal duurzaamheidsnetwerk. Voor meer informatie kunt een mail sturen naar mvodrechtsteden@dordrecht.nl

Locatie Duurzaamheidsfabriek Dordrecht
Datum 8-6-2017