07-10 Global Cardboard Challenge

Houd jij van bouwen én heb jij een mening over hoe we de wereld groener kunnen maken? Kom dan op 7 oktober 2017 naar de Global Cardboard Challenge in het Koetshuis van Weizigt! Tijdens dit gratis evenement kun je de hele dag bouwen met ‘afvalmateriaal’: oud karton.

Er is een competitie waarin we slimme, duurzame oplossingen bedenken voor bedrijven uit de Drechtsteden. Daarvoor kun je je in teams van twee opgeven als je tussen de 6 en 14 jaar oud bent. Verder is de bouwplaats vrij om te bouwen met je vrienden, broers, zussen, ouders, opa en oma (die wat ouder zijn dan 14 jaar).

Regionale vraagstukken

Bedrijven en organisaties uit de Drechtsteden hebben voor jou een vraagstuk bedacht waarop jij een oplossing mag bedenken. Bijvoorbeeld: Hoe ziet het nieuwe duurzame gemeentekantoor eruit? Hoe zorgen we dat de Drechtsteden niet overstromen? En hoe kun je de school verwarmen en verlichten zonder vaste stroomaansluiting? Jullie oplossing mag je uitbeelden in karton. Wij zorgen voor de grondstoffen (karton) en het gereedschap, jij mag het bouwwerk gaan maken!

Global Cardboard Challenge

Deze activiteit is in het kader van de Global Cardboard Challenge, een wereldwijd evenement waarvan Thuisrecycling.nl de Nederlandse editie organiseert. Op deze website vind je alle informatie over de challenge.

En hier kun je het volledige artikel over de challenge lezen op onze website.

Voorbereidende workshops

Je team voorbereiden op de challenge kan in verschillende bibliotheken van Bibliotheek AanZet. Tijdens de zogeheten Makedo-workshop leer je om te bouwen met karton. Daarbij maak je gebruik van het gereedschap van Makedo dat is ontwikkeld om met karton de mooiste creaties te bouwen. In de workshop wordt aandacht besteed aan de waarde van afval als grondstof en word je uitgedaagd om je fantasie en creativiteit in te zetten om een oplossing te bedenken voor een duurzaam probleem.

- Barendrecht Het Kruispunt 23 september 14:00 - 16:00 uur;

- Ridderkerk Centrum 23 september 10:30 - 12:30 uur en

- Dordrecht Stadsbibliotheek 27 september 14:15 - 16:15 uur.

Aanmelden

Aanmelden voor de challenge kan tot en met 1 oktober via het online inschrijfformulier.

Locatie Koetshuis, Duurzaamheidscentrum Weizigt
Website www.weizigt.nl