05-11 Natuurwerkdag 2016

Handen uit de mouwen op de Natuurwerkdag!

Zaterdag 5 november 2016 kan iedereen weer de handen uit de mouwen steken voor de natuur tijdens de grootste vrijwilligersactie in het groen. De landelijke Natuurwerkdag wordt dit jaar voor de 16e keer georganiseerd. Er worden weer duizenden mensen verwacht die de groene leefomgeving binnen en buiten de stad een opknapbeurt gaan geven. Binnen de provincie Zuid-Holland zijn ruim 60 locaties waar je dit jaar aan de slag kunt. De werkzaamheden zijn zeer divers zoals: het knotten van wilgen, aanplanten van struiken, paden aanleggen of exoten verwijderen.  Zoek een locatie in de buurt en meld je aan via www.natuurwerkdag.nl.

Molenbiotopen
Tijdens de Natuurwerkdag is er dit jaar in Zuid-Holland ook  aandacht voor de molenbiotoop. Kom tijdens de Natuurwerkdag naar de Babbersmolen in Schiedam of één van de andere deelnemende molens in Zuid-Holland. Je gaat dan samen met anderen aan de slag met het snoeien van de molenbiotoop – de groene omgeving rond de molen. Dit is niet alleen ontzettend leuk werk, maar ook broodnodig voor het onderhoud van de molens. Door het snoeien van het omringende groen vangen de molens namelijk genoeg wind om te kunnen draaien. Hierdoor kunnen we  voorkomen we dat het mechaniek gaat roesten. Kijk voor klussen bij de molens op www.natuurwerkdag.nl en gebruik "molen" als zoekterm.

www.natuurwerkdag.nl

Locatie Provincie Zuid-Holland