Wie nomineer jij voor een Dordtse Pakkerd?

Woensdag 23 maart wordt voor de allereerste keer de Dordtse Pakkerd uitgereikt. Dit alternatieve lintje wordt opgespeld bij kinderen die zich inzetten voor een schone stad. Met hun eigen afvalgrijper gaan zij op pad om de speeltuin, het schoolplein of het park een stukje schoner te maken.

Schoon speelt fijner

Steeds meer Dordtse kinderen vinden het belangrijk dat het zwerfafval in Dordrecht opgeruimd wordt. De rommel is slecht voor het milieu en een schone speeltuin speelt gewoon veel fijner. Weizigt wil deze opruimkanjers eens goed in het zonnetje zetten. Kinderburgemeester Jacob de Mooij zal daarom op 23 maart de Dordtse Pakkerds uitreiken. Het belooft een gezellig feestje te worden!

Wie nomineer jij?

Ken jij ook iemand die een Dordtse Pakkerd verdient? Nomineer hem of haar door voor 7 maart een mailtje te sturen naar schoon@dordrecht.nl.

Belangrijk is dat de genomineerde tussen de 9 en 12 jaar oud is, in Dordrecht woont en zelfstandig zwerfafval opruimt. Graag horen we natuurlijk ook waarom hij of zij een Dordtse Pakkerd verdient. Voor alle informatie over de Dordtse Pakkerd 2022 kijk je op www.weizigt.nl/ikhoudordtschoon.

Dordtse Pakkerd