Zwijndrecht schoon, heel gewoon!

Zwijndrecht SchoonZwijndrecht Noord schoon maken én houden, dat is de missie van ‘Zwijndrecht schoon, heel gewoon!’ Het hele jaar door zijn een groeiend aantal Zwijndrechtenaren al druk bezig met het aanpakken van zwerfafval, maar zij kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken. Zeven basisscholen helpen daarom mee om Zwijndrecht schoon te maken. Met de hulp van HVC en het Buurtserviceteam maken de leerlingen van deze basisscholen het schoolplein en de omliggende straten zwerfafvalvrij.

Zwijndrecht Schoon wordt gecoördineerd door de gemeente Zwijndrecht en Duurzaamheidscentrum Weizigt. Weizigt stelt afvalgrijpers beschikbaar. Het Buurt Service Team en HVC ondersteunen de acties van het onderwijs met een reinigingswagen en de Glutton, een afvalzuiger.

Foto: Zwijndrecht schoon, heel gewoon! 2014, basisschool De Margriet.

(Foto door Jeroen Niemeijer)

Van maandag 18 tot en met donderdag 21 mei zetten basisschoolleerlingen zich in voor een schone stad. Gedurende deze week gaan de leerlingen aan de slag om de wijk Zwijndrecht Noord schoon te maken en de inwoners te laten zien dat zwerfafval opruimen heel normaal is.