Uilenshow bij Duurzaamheidscentrum Weizigt

Heb je altijd al meer willen weten over uilen of deze bijzonder dieren van dichtbij willen zien? Kom dan op zaterdag 11 juni naar Duurzaamheidscentrum Weizigt voor de Uilenshow!

Uilenkwekerij The Barn Owl uit België geeft met 10 verschillende, volledig gedomesticeerde uilen een show in Dordrecht. Uiteraard kan je de uilen van dichtbij bekijken en met de kleinere uilen mag je zelfs op de foto! Als je graag meer wilt leren over uilen en hoe ze leven, kom dan naar de lezing die gegeven wordt door een van de kwekers van The Barn Owl. Wist je bijvoorbeeld dat uilen niet met hun ogen kunnen bewegen? Om naast zich (of achter zich!) te kijken, moeten ze hun kop draaien.

Uiteraard zijn alle andere vogels in de volière op het terrein van Weizigt ook te bezoeken. Het vogelverblijf is in 2014 gebouwd door de vogelvereniging De Volière Dordrecht. In 2 volières kunnen de vogels vrij rond vliegen: in de linker wonen kromsnavels en in de rechter vruchten- en insecteneters. De verblijven worden onderhouden door de vogelvereniging en de dierverzorgers van Weizigt dragen zorg voor het voeren van de vogels en het schoonmaken van de hokken.

Op initiatief van vogelvereniging De Volière Dordrecht en in samenwerking met uilenkwekerij The Barn Owl wordt deze unieke middag mogelijk gemaakt. De activiteiten starten om 13.30 uur in en rondom de Stadsboerderij en zijn om 17.00 uur afgelopen. De toegang is gratis. Voor meer informatie over Duurzaamheidscentrum Weizigt en haar  activiteiten kijk je op www.weizigt.nl.

Uilen