Studenten starten schooljaar bij Weizigt

Net zoals voorgaande jaren trapten studenten van zowel het Wellantcollege als de Pabo hun nieuwe schooljaar af op het terrein van Weizigt. Het bezoek aan Weizigt maakte onderdeel uit van de introductieweek van de studenten en zorgt ervoor dat zij een goed beeld van de praktijk krijgen.

Educatieve proeverij

Een grote groep van 50 nieuwe pabostudenten van de Hogeschool INHolland kwam op vrijdag 4 september langs bij Weizigt. Ze konden zien en ervaren wat Weizigt hen als toekomstig leerkracht te bieden heeft. De educatief medewerkers van Weizigt hadden een uitgebreide "proeverij" voor de studenten samengesteld. Ieder kwartier wisselden de groepjes van plek om kennis te maken met de diverse lessen van Weizigt.

Ook het Aquarama werd bekeken en met behulp van alle zintuigen gingen de studenten op onderzoek uit met de excursiemap 'Draai je Wijzer'. Ook gingen ze op zoek naar kleine diertjes in de Kringlooptuin en konden ze meetinstrumenten testen die aantonen of het in de klas nog fris genoeg is, of dat er beter geventileerd moet worden. Daarnaast was er een korte presentatie over het nut en de noodzaak van duurzaamheidseducatie. Hierin werd teruggeblikt naar de tijd van Jac. P. Thijsse maar ook de ontwikkelingen in de huidige tijd kwamen aan de orde zoals het verduurzamen van scholen met projecten als: Groenblauwe schoolpleinen, de Afvalvrije School en Energieke scholen.

Aan de slag op de Stadsboerderij

Ook op de Stadsboerderij werkt er hard gewerkt. 10 studenten Dierverzorging hebben een ochtend lang geholpen met de verzorging van de boerderijdieren. Naast het voeren van de dieren in de stallen en op het Vogeleiland hebben zij ook de stallen uitgemest en het zand van de kippenrennen ververst.

Bekijk

Wellant 1