Rechtstreex viert komst van superfood yacon

Vanaf deze week levert Stadslandbouwkas De Oude Beer de yacon, ook wel zonnewortel genoemd, aan Rechtstreex. Woensdag wordt de komst van deze bijzondere groente gevierd op Stadsboerderij Weizigt.

Rechtstreex gelooft in een nieuwe voedselketen. Een keten die transparant is, zonder onnodige tussenschakels en herkenbaar rechtstreeks van de boer. Rechtstreex werkt laagdrempelig, met goede marges voor de regionale producenten en met (h)eerlijke producten voor een mooie prijs. Maandag voor 10 uur besteld, woensdag af te halen in jouw wijk.

Yacon

Feest

Stadslandbouwkas 'De Oude Beer' behoort met het leveren van yacon vanaf deze week tot de circa 100 leveranciers van Rechtstreex. Dat moet gevierd worden! Het uitgiftepunt van Rechtstreex bij Duurzaamheidscentrum Weizigt viert daarom woensdag 21 februari van 15.00 uur tot 16.30 uur feest. Neem geblinddoekt deel aan een proeverij of laat je schminken!

Superfood

Yacon is een veelzijdig toepasbare knolgroente die in zowel zoete, friszure en hartige gerechten verwerkt kan worden. Rauw smaakt hij een beetje als een kruising tussen een radijs en een peer, subtiel zoet. Daarnaast is hij hartstikke gezond en geeft een boost aan je afweersysteem.

Verkooppunten

Ook bij Rechtstreex Land van Valk en Rechtstreex Krispijn in de Groeituinen, kun je yacon proeven en te kopen.

• Rechtstreex Krispijn, De Groeituinen, Patersweg 53, 15.00u – 18.00u
  • Rechtstreex Land van Valk, De Eikenhof, Dubbeldamseweg Zuid 362, 16.00u – 20.00u

Drechtstadsboer / Rechtstreex Weizigt

Contactpersoon: Annette de Vlieger, 06-14220195