Professioneel inkopen = duurzaam inkopen

Karin van IJsselmuideKarin van IJsselmuide is van mening dat inkoop de aanjager is voor de duurzame wereld van morgen. Maar wat is eigenlijk professioneel inkopen en hoe duurzaam is dit? Is het een kwestie van eisen stellen aan leveranciers of juist het uitdagen van de markt om met zo duurzaam mogelijke oplossingen te komen? De presentatie van Karin van IJsselmuide gaat in op de antwoorden op deze vragen en laat zien dat praktische toepasbare inkoopkeuzes hand in hand gaan met een optimaal duurzaam resultaat.

Jacqueline Kuling-Bakker, Senior inkoopadviseur voor de Drechtsteden, zal voorafgaand aan de presentatie van Karin van IJsselmuide duurzaamheid als speerpunt in het regionaal Inkoop- en aanbestedingsbeleid toelichten. Wat betekent dit speerpunt voor de inkooppraktijk en hoe verbinden we het bedrijfsleven met de overheid?

MVO Drechtsteden nodigt voor elke bijeenkomst voor een inspirerende topspreker uit die u voorziet van interessante en praktische informatie over duurzaamheid. Ook krijgt u ondersteuning bij het op de juiste manier implementeren van MVO binnen de eigen organisatie. MVO Drechtsteden biedt inspiratie, verdieping en een regionaal duurzaamheidsnetwerk.

De bijeenkomsten van MVO Drechtsteden, hét meest duurzame bedrijvennetwerk van de regio, zijn normaal alleen toegankelijk voor leden. Omdat duurzaam inkopen een belangrijke aspect is van maatschappelijk verantwoord ondernemen, maakt MVO Drechtsteden op 2 juli hierop eenmalig een uitzondering. Iedereen uit het Drechtstedelijke bedrijfsleven is van harte welkom de presentatie van Karin van IJsselmuide bij te wonen. Wilt u zich aanmelden voor deze bijeenkomst of direct lid worden? Kijk hier voor meer informatie.

Donderdag 2 juli organiseert bedrijvennetwerk MVO Drechtsteden bij Duurzaamheidscentrum Weizigt een interessante netwerkbijeenkomst. Hoofdspreker is Karin van IJsselmuide, kennismanager bij NEVI en voorzitter NEN-normcommissie ISO 20400 Sustainable Procurement. Het thema van de bijeenkomst is Maatschappelijk Verantwoord Inkopen.