'Onze' Joël ontvangt jongerenonderscheiding De Dordtse Beloften 2019

9 januari 2019

Joël de Jong, 15 jaar oud en vrijwilliger op Stadsboerderij Weizigt, heeft gistermiddag van burgemeester Kolff de jongerenonderscheiding De Dordtse Beloften 2019 ontvangen.

De Dordtse Beloften 2019

Foto": Joël (midden) met wethouder Van der Linden en burgemeester Kolff

Joël is sinds 2017 junior-vrijwilligers bij Weizigt en valt op door zijn enthousiasme, inzet en leergierigheid. Hij weet precies hoe hij met zowel mensen als dieren om moet gaan. Daarnaast wil hij graag leren, stelt veel vragen en wil van alles de achtergrond weten om zo zijn kennis uit te breiden. Hij is er altijd en staat iedereen keurig en met een lach te woord. Kortom, Joël verdient als geen ander deze bijzondere onderscheiding!

Gistermiddag kreeg hij op het Stadshuis het lintje opgespeld. De Dordtse Beloften worden elk jaar door de burgemeester uitgereikt aan maximaal 5 jongeren tussen de 6 en 21 jaar die zich op een bijzondere manier inzetten voor anderen en/of voor de stad. Ook Jens van Twist (7) en Tim Hoffmann (13) ontvingen een lintje.

Joël, gefeliciteerd met deze bijzondere onderscheiding! We hopen dat we nog lang van je enthousiasme mogen genieten! Wij zijn trots!