Nieuwe leskist 'Park Huis te Kinderdijk' in gebruik

Leskist'Doe- en ontdekpad Huis te Kinderdijk' is een onderzoekkist met opdrachten over dieren en planten die leven in het park Huis te Kinderdijk. De eerste groep die gebruik gemaakt heeft van de leskisten is groep 7 van basisschool ’t Nokkenwiel onder leiding van docent Sanne Postema. Wethouder Kraijo (onderwijs en duurzaamheid) heeft de leskist overhandigd waarna de leerlingen ermee aan de slag gingen in park Huis te Kinderdijk. De lessen zijn bedoeld voor leerlingen uit groep 6, 7 en 8 en duren ongeveer 2 uur. Het Doe- en ontdekpad kan uitgevoerd worden van augustus tot half oktober en van half april tot juli omdat er dan voldoende waterdiertjes zijn.

Naast dieren en planten gaat de les ook in op de geschiedenis van het park. Door de opdrachten leren de kinderen onder andere hoe ze aan dieren en planten kunnen zien of water gezond is en welke watervogels er leven en welke planten er groeien. Daarnaast leren de kinderen ook hoe zij samen moeten werken en hoe fijn het is om buiten bezig te zijn.

Voor meer informatie over deze leskist, kijk je hier.

Op maandag 13 april ging de eerste groep leerlingen aan de slag met de leskist over het Park Huis te Kinderdijk in Alblasserdam. Deze leskist is recent door Weizigt geactualiseerd zodat de Alblasserdamse scholen het na lange tijd weer in gebruik kunnen nemen. De gemeente heeft Weizigt hiervoor opdracht gegeven in het kader van het duurzaamheidsplan waarmee zij onder andere bewustwording en voorlichting over natuur en milieu wil stimuleren.