Nieuwe leskist Alblasserdam: Doe- en ontdekpad Huis te Kinderdijk

Huis te Kinderdijk

'Doe- en ontdekpad Huis te Kinderdijk' is de nieuwe les voor bovenbouwleerlingen van basisscholen in Alblasserdam. Vanaf half april zijn de onderzoekkisten die bij deze les horen, te lenen bij het gemeentehuis in Alblasserdam.

In de onderzoekkisten zitten opdrachten over de dieren en planten die leven in het park Huis te Kinderdijk. Daarnaast komt ook de geschiedenis van het park aan bod. Door de opdrachten leren de leerlingen onder andere hoe ze aan dieren en planten kunt zien of water gezond is en welke watervogels er in de stad leven. De leerlingen doen wateronderzoek en bekijken en inventariseren welke planten er groeien. Tijdens het uitvoeren van de opdrachten leren de leerlingen daarnaast ook hoe zij samen moeten werken en hoe fijn het is om lekker buiten bezig te zijn.

De lessen zijn bedoeld voor leerlingen uit groep 6, 7 en 8 en duren ongeveer 2 uur. Het Doe- en ontdekpad kan uitgevoerd worden van augustus tot half oktober en van half april tot juli. Dit omdat er wel voldoende waterdiertjes aanwezig moeten zijn.

Reserveren van de onderzoekkisten:

De 3 onderzoekkisten die bij het Doe- en ontdekpad park Huis te Kinderdijk horen zijn op de volgende wijze te reserveren:

• Stuur een e-mail naar de heer Wim Roos, gemeente Alblasserdam, via w.d.roos@alblasserdam.nl.

• Geef in je mail aan welke periode je de onderzoekkisten wil lenen. Je kunt de onderzoekkisten maximaal 3 weken lenen. Een langere periode is mogelijk in overleg met de beheerder van de onderzoekkisten.

• Haal je kist op op het gemeentehuis in Alblasserdam. De onderzoekkisten zijn elke dinsdag op te halen. Terugbrengen van de kisten kan op donderdag.

Klik hier voor meer informatie over de leskist 'Doe- en ontdekpad Huis te Kinderdijk'.

In het educatief aanbod van Duurzaamheidscentrum Weizigt vind je vanaf nu een nieuwe leskist: Doe- en ontdekpad Huis te Kinderdijk. In de onderzoekkisten zitten opdrachten over de dieren en planten die leven in het park Huis te Kinderdijk. De leskisten worden uitgeleend vanuit het gemeentehuis in Alblasserdam.