Kweek jij de hoogste zonnebloem van Dordt?

Deze zomer daagt de gemeente Dordrecht voor het tweede jaar op rij iedereen weer uit om de hoogste zonnebloem van de stad te kweken. Zonnebloemen staan niet alleen heel gezellig op je balkon of in je tuin, maar ook bijen en hommels worden er heel blij van. Door samen zonnebloemen te kweken, helpen we de natuur in de stad een handje. Daarnaast winnen de hoogste inzendingen allerlei leuke prijzen. Doe jij ook mee?

Meedoen is makkelijk

Vorig jaar werd de hoogste Dordtse zonnebloem maar liefst 4 meter! Heb jij de zaadjes nog niet in de grond zitten? Doe dit dan snel nog en verzorg je plantjes met veel liefde, aandacht en natuurlijk ook water. Wil jij weten hoe je een zonnebloem zaait en de hoogte in krijgt? Op www.groenblauwdordrecht.nl vind je een handig instructiefilmpje.

Kweek en win!

De deelnemers van vorig zijn erin geslaagd om enorme zonnebloemen te laten groeien. Denk jij dat dit jou ook lukt? Meld je dan gauw aan, dit kan nog tot eind juni. Kijk op de website www.groenblauwdordrecht.nl voor de spelregels en welke leuke prijzen je kunt winnen. Deel vooral ook foto's van het groeiproces op social media met de hashtag #hoogstevandordt. Met elkaar maken we van Dordrecht één groot zonnebloemenveld.

Hoogste van Dordt