Kom spetteren met Toppie!

Op vrijdag 9 oktober organiseert Toppie Dordrecht samen met het Sociaal Wijkteam een spetterende, gratis activiteitenmiddag bij Speelotheek Pip & Zo. Kom langs en ontdek wat je allemaal kan met water.

Water, je kan het drinken, je doucht ermee en je kookt er je eten in. Maar je kan nog ontzettend veel meer met water. Dat laat Toppie Dordrecht je zien tijdens de activiteitenmiddag Het Spettert! op vrijdag 9 oktober.

Doe mee aan de rots- en watertraining, speel met of tegen elkaar tijdens allerlei waterspelletjes en maak je eigen fantasievoertuig en ontdek of het kan varen. Dorst gekregen? Maak je water nog lekkerder met een zelfgekozen, gezond smaakje! Kom langs en ontdek hoe leuk, lekker en bijzonder water is.

Het Spettert!

Belang van buitenspelen

Het Sociaal Wijkteam is deze middag ook aanwezig. Vanuit het Sociaal Wijkteam bieden pedagogen opvoedingsondersteuning aan ouders. Zo ook op vrijdag 9 oktober. Ouders kunnen bij de pedagogen terecht met al hun vragen over opvoeden en de ontwikkeling van kinderen. Het belang van buitenspelen en bewegen in alle seizoenen staat hierbij centraal. Dit als tegenhanger van het spelen, gamen en schermgebruik binnenshuis. Terwijl de kinderen lekker aan het spelen zijn, staan de pedagogen klaar om informatie te geven, tips te delen en vragen te beantwoorden.

Gezond opgroeien

Deze activiteitenmiddag wordt georganiseerd tijdens de Week van de Opvoeding. De gemeente Dordrecht vindt het belangrijk dat kinderen gezond en veilig kunnen opgroeien. Toppie Dordrecht draagt daar samen met het Sociaal Wijkteam tijdens deze gratis activiteitenmiddag een steentje aan bij.

Jij komt toch ook?

Heb jij ook zin om mee te doen vrijdag 9 oktober? Bekijk hier het complete programma. De activiteiten starten om 14.30 uur en duren tot 16.30 uur. Deelname is gratis en je hoeft je vooraf niet aan te melden. Alle activiteiten vinden plaats in en rondom Speelotheek Pip & Zo aan het Selma Lagerlöf-erf 163 in Dordrecht. Deze activiteit maakt deel uit van de Week van de Opvoeding en wordt mede mogelijk gemaakt door het programma Groen doet goed. Kijk voor meer informatie en activiteiten op www.dordrecht.nl/weekvandeopvoeding en www.groendoetgoed.com.

AfbeeldingKlik hier voor de flyer met alle informatie over Het Spettert! op 9 oktober. (199 kB)

AfbeeldingKijk vooral ook even naar het programma van de Speeltuinmiddag op 7 oktober. (186 kB)