Iedereen is waterbeheerder

GDODe bijeenkomst in Dordrecht was de wrap-up na vijf Transitietafels 'Water in het land', georganiseerd door de vereniging Gemeenten voor Duurzame Ontwikkeling (GDO) en ondersteund door DuurzaamDoor (RVO).  Iedereen die in Dordrecht aanwezig was eind mei, was het erover eens dat de huidige wateropgaven te serieus zijn voor vrijblijvendheid. Ook bewoners, ondernemers en het onderwijs moet hierbij betrokken worden en dit gebeurt nog onvoldoende. Na afloop zijn de acties om dit te realiseren op papier gezet. Bekijk ze hier. Daarnaast is er een filmpje gemaakt van de bijeenkomst. Dit filmpje kun je hieronder bekijken.

'Iedereen is waterbeheerder en samen moeten we aan de bak!', luidde de krachtige conclusie van de bijeenkomst. Door samen te werken, de tijd te nemen en goed te communiceren, hoopt GDO samen veel te bereiken.

Kijk voor meer informatie op www.vereniginggdo.nl.

Water is overal, zeker in de Drechtsteden. De klimaatverandering dwingt ons tot actie. We moeten ons bewust worden van dit water en weten hoe we met dit water om moeten gaan. De samenleving is hierbij hard nodig. Er is veel energie in de samenleving aanwezig om te werken aan een aangename leefomgeving. Belangrijk is wel dat deze partijen aan elkaar verbonden worden. Op 28 mei is in Dordrecht besproken hoe deze partijen samengebracht kunnen worden tijdens de bijeenkomst 'Samen werken aan wateropgaven in de stad'.