Heb jij de hoogste zonnebloem van Dordrecht?

Deze zomer organiseert de gemeente Dordrecht de wedstrijd ‘Heb jij de hoogste zonnebloem van Dordrecht?’. Zonnebloemen zorgen niet alleen voor kleur. Het zijn ook aantrekkelijke planten voor bijen en hommels. En zo helpen we met elkaar de natuur in de stad een handje. Je maakt kans op mooie prijzen, zoals insectenhotels en bloembollenpakketten.

Zonnebloemactie

Ga jij aan de slag met de wedstrijd? Gaaf! Deel jouw foto’s op social media met de hashtag #hoogstevandordt. Dan kan de gemeente Dordrecht en andere deelnemers het groeiproces van jouw zonnebloem meebeleven. De bedoeling is om van Dordrecht één groot zonnebloemveld maken. Met zonnebloemen fleur je je tuin en balkon enorm op. En insecten als bijen en hommels zijn er dol op. Zij zijn belangrijk voor een gevarieerd planten- en dierenleven. Op 30 september, als de zonnebloemen op hun hoogst zijn, maken we de winnaars bekend.

Wedstrijd

Veel mensen blijven deze zomer gewoon thuis. De zonnebloemwedstrijd is een leuke activiteit waar iedereen aan kan meedoen. Ook jij! Hoe? Gewoon vanuit je eigen tuin of vanaf je eigen balkon. Zaadje in de grond stoppen, of in een bloempot. Vervolgens voldoende water geven. En veel liefde en aandacht natuurlijk. Dan groeien ze het hardst. Stuur vóór 23 september 2020 (18.00 uur) een foto in van jezelf met jouw opgekweekte zonnebloem. Natuurlijk met het aantal centimeters hoogte van jouw zonnebloem erbij. Mail de foto naar: wijmakendordtgroen@dordrecht.nl. Maar deel ook vooral nu al jouw foto’s met de hashtag #hoogstevandordt. Waarom de lol niet meteen laten beginnen?

Meer informatie en hulp

Wil je weten hoe je een zonnebloem zaait en de hoogte in krijgt? Kijk dan naar het instructiefilmpje. Ben je er klaar voor? Planten maar! En dat de beste bloemtroetelaar maar mag winnen.

Wij maken Dordt groenblauw? Doe jij ook mee? Kijk op www.groenblauwdordrecht.nl