Gratis workshop ‘Een levende tuin maak je zelf’

Wil je meer vogels, vlinders, amfibieën of egels in je tuin? Dan is de gratis workshop ‘Een levende tuin maak je zelf’ echt iets voor jou. Maak van je tuin een aantrekkelijke plek waar je écht graag komt. Met meer kleur en meer leven. Goed voor je gezondheid, de natuur en het klimaat. Je kunt de workshop, online, volgen op 19 of 24 april.

Egel

Een levende tuin is goed voor de natuur. Ook kleine stukjes groen geven al voedsel en beschutting aan dieren. Minder verharding in de tuin voorkomt wateroverlast. Bij heftige regenbuien zakt het water makkelijker de grond in. Een levende tuin helpt ook tegen hittestress. Bomen, struiken en planten in de tuin zorgen voor verkoeling tijdens hittegolven.

Tips van tuinexperts

De workshops worden gegeven door Hanneke Oosterloo en Marijke Hubers van IVN Natuureducatie in samenwerking met de gemeente Dordrecht. Hij is voor iedereen die aan de slag wil met zijn of haar tuin. Of je nu een grote of een kleine tuin hebt. Tijdens de 1,5 uur durende workshop leer je wat een levende tuin is. In een praktische opdracht oefen je hoe je een tuin natuurlijker en diervriendelijker kunt maken. Heb je vragen over jouw tuin? Stel ze tijdens de workshop aan onze tuinexperts.

Aanmelden

De workshop ‘Een levende tuin maak je zelf’ kan je nog volgen op maandag 19 april, van 19.30 uur tot 21.00 uur, en zaterdag 24 april, van 14.00 uur tot 15.30 uur. Aan deze 2 workshops kunnen maximaal 20 geïnteresseerden deelnemen. Wil je graag meedoen? Meld je dan aan via wijmakendordtgroen@dordrecht.nl. Je krijgt dan de link voor de workshop toegestuurd.