Gratis startabonnement milieubarometer voor bedrijven in de Drechtsteden

"Een duurzamere bedrijfsvoering, energie besparen, afvalstromen verbeteren… Wat kan IK doen? En waar kan ik dan het beste beginnen? Wat zijn de kosten en wanneer heb ik dat terugverdiend?"

Deze vragen leven bij veel bedrijven in de regio. Maar er zijn ook genoeg bedrijven die antwoorden hebben omdat zij al voortvarend met duurzaamheid bezig zijn. Bekijk hiervoor het filmpje.

We kunnen leren van elkaar en samenwerken. Dat willen we in de Drechtsteden ook stimuleren. Om bedrijven te helpen krijgen zij van hun eigen gemeente een gratis startabonnement op de online Milieubarometer. Die kunnen zij nog tot en met oktober 2017 afsluiten. Met de Milieubarometer krijgen zij inzicht in hun verbruik en zien zij waar zij het beste op kan besparen.

VoetafdrukWaardevol hulpmiddel

De Milieubarometer is een waardevol hulpmiddel bij het besparen op energie en verminderen van milieubelasting. Na het invullen van energieverbruik en andere milieugegevens vertaalt de Milieubarometer deze in heldere grafieken en kengetallen die inzicht geven in de eigen milieuprestaties. Hij laat zien waar het meeste te besparen is en wat zinvolle maatregelen zijn.

Terugverdientijd van 5 jaar

De Milieubarometer geeft een overzicht van maatregelen die zich snel en zeker binnen 5 jaar terugverdienen. Door deze maatregelen uit te voeren, voldoen bedrijven ook direct aan de wetgeving.

Middel voor communicatie, keurmerken en certificaten

Daarnaast helpt de Milieubarometer om aan wensen van klanten en opdrachtgevers te voldoen. Zij vragen steeds vaker om een CO2-footprint of een duurzaamheidsverslag, deze kunnen bedrijven eenvoudig zelf maken met de Milieubarometer. Ook is de Milieubarometer een goed hulpmiddel voor bedrijven die een duurzaamheidskeurmerk of certificaat willen halen of behouden. Veel bedrijven gebruiken de Milieubarometer om te voldoen aan de eisen van keurmerken zoals ISO 1400, de CO2-prestatieladder en Green Key.

Meer informatie vindt u op www.milieubarometer.nl.