Gratis picknickkleedjes voor een schoon park

Schoon parkWat lekkers eten op een warme zomeravond in het park is ontzettend gezellig maar de rommel die daarna vaak achterblijft, zorgt voor een hoop overlast. Op initiatief van Duurzaamheidscentrum Weizigt deelt de gemeente Dordrecht daarom deze zomer speciale picknickkleedjes uit die met een simpele beweging om te toveren zijn tot een afvalzakje. De picknickkleedjes zijn gemaakt van 100% regeneraat, een uit plastic herwonnen grondstof. Het plastic wordt na afloop op kleur gescheiden, verwerkt tot schoon plastic en daarna opnieuw gebruikt.

Het kleedje is bedacht en ontwikkeld door CleanPicnic en in samenwerking met Nederland Schoon in Amsterdam al uitgebreid getest. Picknickende Amsterdammers reageerden erg enthousiast en de kleedjes vonden gretig aftrek. Deze zomer zullen ze dan ook in Dordrecht aangeboden worden.

Staat jouw picknickmand ook al klaar? Op de volgende plekken kun je een kleedje ophalen:

- Restaurant De Merwelanden, De Bekramming 13 in Dordrecht.

- VVV Zuid-Holland Zuid, Spuiboulevard 99 in Dordrecht.

- Informatiepunt van Stadsboerderij Weizigt, Van Baerleplantsoen 30 in Dordrecht.

Voor meer informatie over de kleedjes en handige informatie en tips over het opruimen van zwerfvuil, vind je hier.

De zomer komt er weer aan. Dé tijd om er lekker op uit te trekken en te genieten in de buitenlucht. In de Dordtse parken en in de Merwelanden wordt dan ook volop gepicknickt. Om het groen, ook na een picknick, schoon achter te kunnen laten, zijn in Dordrecht vanaf 6 juni gratis picknickkleedjes verkrijgbaar die omgetoverd kunnen worden tot een afvalzakje. Zo kan iedereen, de hele zomer lang, genieten van een schoon park.