Gratis groene workshops

Oktober is de maand van het Vergeten Plantseizoen. We organiseren twee groene workshops bij Duurzaamheidscentrum Weizigt, aan het Van Baerleplantsoen 30. Op woensdag 26 oktober van 14.00 tot 16.00 uur de workshop 'Composteren kun je leren'. Op donderdag 27 oktober van 19.00 tot 21.00 uur de workshop 'Een levende tuin maak je zelf'. De workshops zijn gratis maar vooraf aanmelden is wel vereist.

Composteren kun je leren

Iedereen kan leren composteren. Compostmeester Caroline de Vlaam vertelt over het waarom, het hoe en wat van het zelf eenvoudig composteren. Met compost verbeter je de structuur van de grond. Ook levert het voedingsstoffen voor de planten in jouw tuin. Bovendien heb je daardoor minder groente-, fruit- en tuinafval. Composteer je al? Breng een beetje compost mee uit je hoop of bak. Samen kijken en vergelijken levert tips en inspiratie op. Zeker als je nog niet helemaal tevreden bent over het resultaat. Deze workshop vindt plaats in de Stadsboerderij van Duurzaamheidscentrum Weizigt.

Een levende tuin maak je zelf

Een groene tuin vangt water op bij hevige regenbuien en is met warme dagen lekker koel. En een groene tuin is aantrekkelijker voor dieren en veel fijner om in te verblijven. Tijdens deze twee uur durende workshop leer je wat een levende tuin is. Je oefent in een praktische opdracht hoe je een tuin natuurlijker en diervriendelijker kunt maken. De workshop wordt gegeven in samenwerking met Velt, Groei & Bloei Dordrecht en de Gemeente Dordrecht. Deze workshop vindt plaats in het Koetshuis van Duurzaamheidscentrum Weizigt.

Aanmelden

Kijk voor meer informatie over de workshops en hoe je je kunt aanmelden op https://groenblauwdordrecht.nl/het-vergeten-plantseizoen/activiteiten/

egel - weizigt