Home Inwoners Actueel Archief GAAT NIET DOOR VANWEGE CORONA - Kom gratis compost scheppen

GAAT NIET DOOR VANWEGE CORONA - Kom gratis compost scheppen

12 maart 2020

Op zaterdag 28 maart is de jaarlijkse Compostdag. Op vijf plekken in Dordrecht kun je dan gratis compost afhalen. Met de gratis compost bedankt de gemeente je voor het scheiden van groente-, fruit- en tuinafval.

Compostdag

Compost wordt gemaakt van gft- en etensresten en tuinafval. Iedere volle gft-bak van 140 liter levert zo’n 15 tot 20 kilo compost op. Ook is het afval de basis voor groen gas om mee te koken of het huis te verwarmen.

Vijf plekken

Kom zaterdag 28 maart compost scheppen van 10.00 uur tot 16.00 uur. Kom niet te laat want op = op. Hier kun je de gratis compost afhalen:

• Het parkeerterrein bij Schouwburg Kunstmin
  • Het parkeerterrein van voetbalvereniging O.M.C. aan de Krommedijk
  • Het Admiraalsplein hoek Van Kinsbergenstraat
  • Het parkeerterrein aan de Blauwweg bij de Jagerweg
  • Duurzaamheidscentrum Weizigt bij de Krispijntunnel

Vervoer

Compost vervoer je het makkelijkst in een kuip, zak, kruiwagen of aanhanger. Je moet zelf je vervoer regelen. Er zijn wel scheppen en bezems. De compostdag is er voor inwoners van Dordrecht, niet voor (groen)bedrijven.

Door compost te vermengen met tuinaarde verbetert de structuur van de grond. Het zorgt ervoor dat de grond regenwater goed kan opnemen. Er komt ook meer leven in de bodem.

Meer weten over het scheiden van afval? Kijk op www.hvcgroep.nl/afval