Feestelijke opening Aquarama

Opening nieuw Aquarama

Uniek project

Na een flinke verbouwing die in het vroege voorjaar van 2015 van start ging, opent het Aquarama op woensdag 10 juni weer de deuren voor publiek. Al 14 jaar laat het educatieve gebouw bezoekers kennismaken met de wereld van water en is het een voor Nederland uniek project. In samenwerking met de waterpartners van Weizigt is de vaste tentoonstelling geheel gemoderniseerd en geeft het bezoekers van alle leeftijden via zes deelruimtes op een speelse en interactieve manier de gelegenheid de ‘Weg van het water’ te beleven.

Feestelijk programma

Na maanden van hard werken is het tijd voor een feestje. Het weer opengaan van de deuren van het Aquarama wordt dan ook gevierd met een feestelijk programma. Iedereen kan een kijkje nemen in het gloednieuwe Aquarama, er wacht de bezoekers een bijzondere verrassing en Ernst, Bobbie en de rest, bekend van tv en theater, komen met een speciale Watershow naar Weizigt. Uit handen van de jeugdbestuurders van de waterschappen ontvangen Ernst en Bobbie na afloop van hun show de sleutel van het nieuwe Aquarama. Zij zullen met deze sleutel de deuren van het nieuwe Aquarama officieel weer openen voor publiek.

De feestelijke opening van het Aquarama, met een speciale Watershow van Ernst, Bobbie en rest, start om 14.30 uur en duurt tot 15.30 uur. De toegang is gratis en iedereen, jong én oud, is van harte welkom. Het feest wordt gevierd op en rondom het terrein van Weizigt. Meer informatie over opening en over het Aquarama zelf, vind je hier.

Waterpartners

De verbouwing van het Aquarama is een initiatief van de waterpartners van het programma Watereducatie Drechtsteden: Waterschap Hollandse Delta, Waterschap Rivierenland, Evides Waterbedrijf, Rijkswaterstaat Zuid-Holland, gemeente Dordrecht, de Drechtsteden en Duurzaamheidscentrum Weizigt.

Woensdag 10 juni vindt de feestelijke opening van het nieuwe Aquarama plaats. Dit educatieve gebouw op het terrein van Duurzaamheidscentrum Weizigt is compleet gemoderniseerd en vertelt via zes deelruimtes over de 'Weg van het water'. Tijdens de feestelijke opening worden bezoekers getrakteerd op een kijkje in het nieuwe Aquarama, een bijzondere verrassing én een speciaal optreden van Ernst, Bobbie en de rest.