Dordtse evenementen, tijd voor innovatief en duurzaam beleid?

Dordrecht is een trotse evenementenstad: Dordt In stoom, Big Rivers, Palm Parkies, Wantijpop, Kerstmarkt, Pasar Malam, noem maar op, steeds meer en groter, het kan niet op. Stromen langs kraampjes vol frieten, bier, beenham, en allerhande handelswaar. Geen kleedje op een grasveld meer, maar een big bazaar. Economisch rendement, lang leve de lol, en ondertussen slibben de straten met afval vol. Kan het anders, kan het leuk én duurzaam, is het tijd voor innovatief evenementenbeleid? Typisch een vraag voor de creatieve sector om eens flink de tanden in te zetten, toch..?

Op vrijdag 15 april nodigt Stichting Dock iedereen uit om tijdens de DOCK borrel plaats in Koetshuis Weizigt mee te komen denken. Tijdens deze borrel gaat Stichting Dock alvast in op de vraag hoe Dordtse evenementen op een innovatieve manier meer duurzaam kunnen worden gemaakt.

Dit geldt als opmaat voor de DOCKING STATION medio mei.

Sprekers zijn:

• Saskia den Ouden (Duurzaamheidscentrum Weizigt)
  • Niek de Wit (evenementenbeleid gemeente Dordrecht)
  • Pieter Fokkens (afval- en reinigingsbeleid gemeente Dordrecht)
  • Thirza Monster ((Cirkellab/circulaire economie)

Kom jij ook?

Stichting Dock