Dordrecht en de Bulgaarse stad Varna vieren hun 20-jarige vriendschap

Gistermiddag mocht Weizigt hoog bezoek ontvangen.

Om De Bulgaarse ambassadeur, zijne Excellentie de heer Konstantin Dimitrov en de Dordtse burgemeester Wouter Kolff plantten donderdag 27 mei samen Bulgaarse rozen. Dit deden zij om het 20-jarig jubileum van de stedenband te vieren.

Hoog bezoek bij Weizigt

De rozenstruiken zijn op het terrein van Weizigt naast het Koetshuis geplant. Het hele jaar zijn er activiteiten om de stedenband tussen Dordrecht en Varna te vieren. Op de webpagina over de stedenbanden lees je meer over de stedenband met Varna, maar ook over andere partnersteden.

April 2001

Sinds april 2001 hebben de steden Varna en Dordrecht in vriendschap veel meegemaakt en gerealiseerd. Een paar voorbeelden:

• de aansluiting van Bulgarije bij de Europese Unie;
  • het over en weer organiseren van succesvolle handelsmissies en businessfora die tot contracten leidden;
  • het uitruilen van exposities zoals  "Het Oudste Goud van de Wereld";
  • andere culturele uitwisselingen;
  • samenwerkingsverbanden tussen scholen, onderwijsuitwisselingen en sportverenigingen;
  • solidariteitsacties.