Home Inwoners Actueel Archief De Fontein van start als Afvalvrije School

De Fontein van start als Afvalvrije School

14 januari 2020

Vanaf vandaag, 14 januari, is basisschool De Fontein ook een Afvalvrije School.

Afvalbak Fontein

In groep 1 is er eerst even verwarring als vanochtend de chauffeuse van HVC binnenstapt: 'Ben jij van de brandweer?' 'Nee, ik ben een vuilnisvrouw', legt de chauffeuse uit.

Samen met de leerlingen bespreekt zij in welke bak verschillende soorten afval horen.

'Een bananenschilletje, in welke bak mag ik dat gooien?' Enthousiast geven de kinderen antwoord en laten zien dat ze al heel wat weten over het scheiden van afval.

Naast het scheiden van afval gaat De Fontein er nu als Afvalvrije School ook voor zorgen dat er minder afval de school inkomt. Alle leerlingen krijgen van de gemeente Dordrecht daarom een speciale drinkbeker en de school heeft voor ieder kind een brooddoosje.

De kinderen van De Fontein zijn helemaal klaar voor een Afvalvrije School, maar zien het liefste helemaal nergens meer afval. 'Afval mag ook echt niet op straat, want dan gaan de dieren dood of glijd je er over uit!

Met de start van De Fontein telt Dordrecht nu zes Afvalvrije Scholen. Meer weten? Kijk op www.weizigt.nl.