Bezoek Stadsboerderij Weizigt tijdens de Duurzame Huizen Route

Duurzame Huizen RouteVeel mensen willen hun huis graag energiezuiniger maken. Uitleg van andere huiseigenaren kan daarbij helpen. Daarom doet Dordrecht dit jaar mee aan de Duurzame Huizen Route. Op 7 en 14 november delen huiseigenaren door heel Nederland hun ervaring met het verduurzamen van hun woning. Ook Stadsboerderij Weizigt, een van de meest duurzame Stadsboerderijen van Nederland, zal hierbij aansluiten.

Op 23 april 2011 opende Stadsboerderij Weizigt feestelijk haar deuren. De Stadsboerderij zit boordevol duurzame installaties en toepassingen. Zo wordt er gebruik gemaakt van een houtpelletkachel, solartubes en adiabatische koeling. Hierdoor mag de Stadsboerderij zich een van de meest duurzame Stadsboerderijen van Nederland noemen.

Op zaterdag 7 en 14 november tussen 13.00 uur en 17.00 uur kunnen geïnteresseerden een kijkje komen nemen in de Stadsboerderij en zich rond laten leiden langs de duurzame toepassing en installaties.

Aanmelden

De gemeente roept eigenaren van duurzame woningen op zich aan te melden voor de Duurzame Huizen Route. Goed geïsoleerde huizen, zonnepanelen, zuinige HR-ketels, gebruik van

natuurlijke materialen; elke ervaring is bruikbaar om anderen op weg te helpen. Aanmelden kan op www.duurzamehuizenroute.nl/dordrecht. Via de site kunnen huiseigenaren ook hun ervaringen delen.

Dit jaar neemt Dordrecht als gemeente deel aan de Duurzame Huizen Route op zaterdag 7 en 14 november. Ook Stadsboerderij Weizigt opent die dag haar deuren voor iedereen die geïnteresseerd is in de duurzame aspecten van het pand. Stadsboerderij Weizigt is op beide dagen 13.00 uur tot 17.00 uur geopend.