17-07 Onthulling vernieuwde Schatkist van Weizigt

Op woensdag 17 juli onthullen we op onze Stadsboerderij de vernieuwde Schatkist van Weizigt. De Schatkist van Weizigt zit vol met schatten die in de loop der jaren verzameld zijn op het terrein rondom de boerderij en afkomstig zijn van (of horen bij) de bewoners van de Stadsboerderij.

Deze nieuwe kist is nog groter en spannender met nog meer vakjes en lades. Je vindt in deze kist onder andere botjes, veren en de hoorn van een koe. Ook zitten er een aantal opgezette dierenpootjes in. Heel mooi én interessant om eens goed van dichtbij te bekijken.

In de vernieuwde schatkist vind je ook een schatkaart. Met deze kaart ontdek je welke schatten er door de vroegere bewoners op het terrein van Weizigt (vroeger een landgoed) achtergelaten zijn.

Wethouder Rik van der Linden zal samen met de Dordtse kinderburgemeester Marije de Schatkist van Weizigt onthullen.

We maken er een echt piratenfeestje van met naast de schatkist ook een piratenstormbaan en een schatkistijsje voor elk kind.

Tot dan!

Locatie Stadsboerderij Weizigt (Informatiepunt)
Website www.weizigt.nl
Datum 17-7-2019