Home Inwoners Actueel Archief Deelnemen in zonnepark Crayestein

Deelnemen in zonnepark Crayestein

zonnepark crayestein dordrecht drechtsteden

Ben je geïnteresseerd in duurzame energie? Dan kun je nu aandelen kopen in zonnepark Crayestein. Iedereen in de regio kan meedoen.

Zonnepark Crayestein is 5 februari 2020 officieel geopend. Bijna 12.000 zonnepanelen wekken hier duurzame energie op. Tot nu toe heeft het park al groene stroom opgewekt voor het jaargebruik van ruim 550 huishoudens.

Meedoen met certificaten
De Drechtsteden vinden het belangrijk dat inwoners kunnen profiteren van energieprojecten in de regio. Daarom kun je certificaten van aandelen kopen in zonnepark Crayestein. Afgelopen maand kregen inwoners van Dordrecht als eerste de kans om in te schrijven. Al bijna 150 Dordtenaren doen nu mee.
Sinds deze maand kunnen inwoners van alle gemeenten in de Drechtsteden inschrijven.

Eenvoudig via het web inschrijven
Inschrijven is heel eenvoudig. Het enige dat je hoeft te doen is het formulier invullen op de website www.zoncrayestein.nl. De inschrijvingsperiode loopt tot en met 17 mei. Wie het eerst komt…

Kosten en opbrengst

Een certificaat van aandeel kost € 300,-. Per adres mag je maximaal 10 certificaten kopen. De verwachting is dat het zonnepark minstens 20 jaar energie zal opwekken.

Het verwachte dividend per certificaat over deze periode van 20 jaar is in totaal € 517,-. Bij een aankoopprijs van € 300,- komt het verwachte totale rendement daarmee op € 217,-

Dit verwachte (gemiddelde) rendement kan meer of minder worden, afhankelijk van de prestaties van het zonnepark en van de energieprijzen in de toekomst.