Zet je in voor een schone stad tijdens Dordt Schoon

Van 24 maart tot en met 30 maart is het Dordt Schoon. Dordtenaren steken deze week hun handen uit de mouwen om samen de stad te ontdoen van zwerfvuil. Iedereen kan meedoen aan deze jaarlijks terugkerende actie. Jij doet toch ook mee?

Het voorjaar staat voor de deur, hét moment om een grote schoonmaak te houden. Dat is dan ook precies wat er gaat gebeuren tijdens Dordt Schoon. Samen een uurtje aanpakken in de straat, op het schoolplein of op het sportveld levert al een schonere leefomgeving én beter contact met je buren op. Net als voorgaande edities start Dordt Schoon op de Landelijke Opschoondag, zaterdag 24 maart.

Dordt Schoon 2018

Meedoen is simpel

Jong en oud, sportvereniging en wijkcentrum, iedereen kan meedoen en hoe meer acties, hoe schoner de stad. De gemeente roept dan ook alle Dordtenaren op om een actie op te zetten en samen te gaan voor een schonere leefomgeving. Meedoen is eenvoudig: bedenk een actie, meld je actie aan via het aanmeldformulier op de website van Weizigt en haal gratis materialen op om het schoonmaken net wat gemakkelijker en leuker te maken. Op de Facebookpagina van Dordtse Doorpakkers vind je andere actievoerders en kun je je acties, foto's en filmpjes delen. Verschillende Dordtenaren hebben hun schoonmaakactie al aangemeld. Jij doet toch ook mee?

Dordtse Doorpakkers

Niet alleen tijdens Dordt Schoon wordt de stad ontdaan van rondslingerend vuil, het hele jaar door zijn er Dordtse Doorpakkers actief in de stad. Vanuit de campagne '’n schone stad... je hebt het zelf in de hand’, worden de Dordtse Doorpakkers ondersteund met tips, advies en gratis materialen.

Dordt Schoon start op zaterdag 24 maart en duurt tot en met vrijdag 30 maart. Alle informatie over Dordt Schoon en het aanmeldformulier, de Dordtse Doorpakkers en de campagne ''n schone stad', is te vinden op www.weizigt.nl/dordtse-doorpakkers.

Dordt Schoon 2018