Weizigt zoekt kunstenaars voor expositie

Sinds 2013 biedt Duurzaamheidscentrum Weizigt lokale en regionale kunstenaars de gelegenheid te exposeren op haar terrein. Op het voormalig landgoed komen de kunstwerken goed tot hun recht en trekken zij flink wat belangstelling. Ook in 2017 hoopt Weizigt weer een interessante expositie in te kunnen richten op haar terrein. Op 29 september organiseert Weizigt daarom een kunstenaarswandeling om geïnteresseerden een indruk te geven van de mogelijkheden.

Weizigt, een bijzondere expositieterrein

Zoek je als kunstenaar een mogelijkheid om je werk te presenteren aan een breed publiek? Het terrein van Duurzaamheidscentrum Weizigt, een groene oase van 2 ha, wordt jaarlijkse door bijna 170.000 mensen bezocht. Ook geniet je regelmatig van lokale en regionale media-aandacht en vergroot je de kans op verkoop of verhuur van je werk.

De duur van een expositie is maximaal een half jaar, van maart t/m eind oktober, maar een kortere of langere periode is ook bespreekbaar. Weizigt verzorgt het volgende voor de kunstenaars:

• de mogelijkheid te exposeren van maart 2017 tot eind oktober 2017;

• een verzorgde biologische tuin, Klimaatkas en duurzame Stadsboerderij;

• een terrein dat elke dag van 09.00 uur tot 17.00 uur geopend is en daarna wordt afgesloten;

• promotie van de expositie via de verschillende communicatiekanalen van Weizigt;

De enige eis die Weizigt stelt aan de nieuwe exposanten is dat het werk een duidelijke connectie heeft met duurzaamheid.

Expositie

Interesse in exposeren

Om kunstenaars een indruk te geven van de mogelijkheden, organiseert Duurzaamheidscentrum Weizigt op donderdag 29 september om 10.00 uur een kunstenaarswandeling. Iedereen die interesse heeft in het exposeren bij Weizigt kan zich opgeven voor deze wandeling. Om je aan te melden neem je contact op met Antoinette van der Ven of Marianne Merkuur via weizigt@dordrecht.nl of 078 – 770 8200. Meer informatie over exposeren bij Weizigt, vind je hier.

Foto: Jeroen Niemeijer