Weizigt zoekt creatief talent voor expositie

Expo

Weizigt, een bijzondere expositieterrein

De Tuinen, Klimaatkas en Stadsboerderij van het duurzaamheidscentrum bevinden zich op een voormalig landgoed in Dordrecht. De unieke sfeer van het 2 ha. metende terrein geeft de geëxposeerde kunst een extra dimensie. Exposeren bij Weizigt is een manier om kunst aan een breed publiek te tonen en ook te genieten van regelmatige lokale en regionale media-aandacht. Jaarlijks bezoeken bijna 170.000 bezoekers het terrein en daarmee dus ook de expositie. Weizigt biedt de kunstenaars de volgende faciliteiten:

• - de gelegenheid te exposeren vanaf Pasen 2016 tot eind oktober 2016;

• - een prachtige, verzorgde biologische Tuin, Klimaatkas en duurzame Stadsboerderij;

• - een terrein dat elke dag van 09.00 uur tot 17.00 uur geopend is en daarna afgesloten wordt;

• - promotie voor de expositie via diverse kanalen waaronder de lokale pers en de eigen website.

Geïnteresseerde kunstenaars moeten aan twee voorwaarden voldoen: het werk moet een duidelijke binding hebben met duurzaamheid en de kunstenaar moet woonachtig zijn in de Drechtsteden.

Interesse in exposeren

Om kunstenaars een indruk te geven van de mogelijkheden organiseert Duurzaamheidscentrum Weizigt op donderdag 1 oktober om 10.00 uur een kunstenaarswandeling. Iedereen die interesse heeft in het exposeren bij Weizigt kan zich opgeven voor deze wandeling. Om u aan te melden neemt u contact op met Antoinette van der Ven of Marianne Merkuur via weizigt@dordrecht.nl of 078 – 770 8200. Meer informatie over exposeren bij Weizigt is, vindt u hier.

Sinds 2013 biedt Duurzaamheidscentrum Weizigt lokale en regionale kunstenaars de gelegenheid te exposeren op haar terrein. Op het voormalig landgoed komen de kunstwerken goed tot hun recht en trekken zij flink wat belangstelling. Ook in 2016 hoopt Weizigt weer een interessante expositie in te kunnen richten op haar terrein. Op 1 oktober wordt daarom een kunstenaarswandeling georganiseerd om geïnteresseerden een indruk te geven van de mogelijkheden.