Vogelvereniging De Volière organiseert Technische Vogeldag bij Weizigt

Op zaterdag 8 oktober organiseren Vogelvereniging De Volière Dordrecht, de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers en de Algemene Nederlandse Bond van Vogelhouders een Technische Vogeldag bij Duurzaamheidscentrum Weizigt. De hele dag worden er activiteiten over en met vogels georganiseerd voor jong én oud.

VoliereLeden van de vogelvereniging, maar ook vogelliefhebbers uit omliggende gemeenten, zijn van harte welkom om op zaterdag 8 oktober hun vogels te laten beoordelen door de keurmeesters van de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers. Tegelijkertijd met de Technische Vogeldag wordt de Jeugddistrictdag georganiseerd.

Deze dag is bedoeld voor alle jeugdleden van vogelverenigingen in Zuid-Holland. Zij kunnen hun vogels vanaf 09.00 uur inbrengen, om 10.00 uur volgt een gezamenlijke keuring en om 16.00 uur wordt er in drie categorieën een Jeugdkampioen aangewezen.

De dag start om 08.00 uur met het inbrengen van de vogels en wordt uiterlijk om 16.30 uur afgesloten. Uiteraard wordt ook voor een hapje en drankje gezorgd. Deze Vogeldag is voor iedereen, leden en niet-leden, gratis toegankelijk.

In het voorjaar van 2014 heeft Vogelvereniging De Volière een ruime volière op het terrein van Weizigt gerealiseerd met daarin allerlei bontgekleurde vogels. De leden van de vereniging zijn regelmatig op het terrein aanwezig om bezoekers te vertellen over de bewoners van het vogelverblijf. Voor meer informatie over Vogelvereniging De Volière Dordrecht kijk je op www.vogelverenigingdevoliere.nl.