Studenten Wellantcollege starten het schooljaar bij Weizigt

WellantcollegeAfgelopen woensdag 24 augustus zijn 30 studenten van de MBO opleiding Dier & Zorg van het Wellantcollege Dordrecht het schooljaar gestart bij Duurzaamheidscentrum Weizigt. Net als vorig jaar mochten zij als onderdeel van de introductieweek de dierverzorgers van Stadsboerderij Weizigt assisteren om zo een voorproefje te krijgen van het echte werk.

Na een korte introductie werden de taken verdeeld en ging iedereen in groepjes aan de slag. Ieder groepje werd begeleid door één van de dierverzorgers van Weizigt. Stallen, hokken en weides werden uitgemest, dieren gevoerd en buiten gezet, de buitenplaats schoongemaakt en de heggen gesnoeid; niets werd overgeslagen. Met het zonnetje en hoge temperatuur was het werk nog iets zwaarder dan normaal. Tijdens al dit werk werden de studenten getest op hun kennis en werden er vragen gesteld over de dieren die in desbetreffende verblijven leven.

Na afloop gingen de studenten moe maar voldaan én met veel extra opgedane kennis weer naar huis. Na deze ochtend hebben de studenten een goed beeld gekregen van het werk als dierverzorger en één van de banen die zij kunnen kiezen na het afronden van deze leuke opleiding.

Duurzaamheidscentrum Weizigt biedt volop mogelijkheden voor inwoners en scholen om te ontdekken, te leren en te recreëren.