Spetterende aftrap Week van Ons Water in de Drechtsteden

Dinsdag 3 mei opende wethouder Rik van der Linden op spetterende wijze de Week van Ons Water in de Drechtsteden. Samen met heemraden Leo van Gelder en Gerard Nieuwenhuis van respectievelijk Waterschap Hollandse Delta en Waterschap Rivierenland, en Saskia Groenendijk van Evides Waterbedrijf, verklaarde hij deze speciale week bomvol wateractiviteiten voor geopend.

Aftrap Week van Ons WaterWethouder Rik van der Linden nam dinsdagmiddag een duik in de wondere wereld van het water en ontdekte daar, naast allerlei diertjes en planten, ook een leuk én leerzaam activiteitenprogramma. Samen met de kinderen van BSO Villa Speelmaatjes haalde hij het programma boven water en verklaarde zo de Week van Ons Water in de Drechtsteden officieel voor geopend. 'De Week van Ons Water is ontzettend belangrijk omdat we allemaal nog veel kunnen leren over water', aldus de wethouder. 'Maar ik ga nu niet teveel praten, van doen leer je het meest!

Vervolgens namen de kinderen zelf ook een duik in de wereld van het water. Met een schepnetje gingen zij op zoek naar waterdiertjes om deze vervolgens samen met de natuurgidsen van IVN Dordrecht te onderzoeken.

Een bezoek aan een rioolwaterzuivering, beverspeurtochten, wandelen door waterrijke natuurgebieden of een mooie expositie, er valt voor jong én oud van alles te beleven tijdens deze bijzondere week. De leuke én leerzame wateractiviteiten laten zien hoe bijzonder en belangrijk schoon drinkwater, schoon water in singels, plassen en sloten en een waterveilige woonplaats eigenlijk is. De Week van Ons Water duurt nog tot en met zondag 8 mei. Voor alle informatie over de Week van Ons Water en de verschillende activiteiten, kijk je op www.weizigt.nl/weekvanonswater en www.weekvanonswater.nl.

De Week van Ons Water in de Drechtsteden is een initiatief van de waterpartners van het programma Watereducatie Drechtsteden: Duurzaamheidscentrum Weizigt, Evides Waterbedrijf, Waterschap Hollandse Delta, Waterschap Rivierenland, gemeente Dordrecht, gemeente Hendrik-Ido-Ambacht, gemeente Papendrecht, gemeente Sliedrecht en de Drechtsteden. De week wordt mede mogelijk gemaakt door diverse watergerelateerde organisaties uit de regio.

Foto: Jeroen Niemeijer