‘n Schone stad… doe mee met Dordt Schoon!

Dordtse DoorpakkersDoe ook mee!

Wil je ook meedoen aan Dordt Schoon 2015? Dat op verschillende manieren: alleen, samen met je buurvrouw, met de leden van je sportclub, klasgenoten, collega’s of met een groep vrienden. Bedenk een actie, meld deze aan via schoon@dordrecht.nl en steek tussen 28 maart en 2 april de handen uit de mouwen. Deel je eigen schoonmaakactie, tips, foto’s en ervaringen op social media met #dordtschoon. Duurzaamheidscentrum Weizigt ondersteunt de schoonmaakacties met gratis afvalgrijpers en vuilniszakringen. Ook vind je op de website van Weizigt handige tips en leuke filmpjes over het opruimen en voorkomen van zwerfafval.

’n Schone stad… je hebt het zelf in de hand!

Niet alleen tijdens Dordt Schoon wordt de stad zwerfvuilvrij gemaakt. In Dordrecht zijn op dit moment ruim 250 Dordtse Doorpakkers actief. Dit zijn Dordtenaren die het hele jaar door vrijwillig zwerfvuil opruimen. De nieuwe campagne, “ ’n Schone stad.. je hebt het zelf in de hand! ”, ondersteunt de Dordtse Doorpakkers met handige tips, advies en gratis materialen om het ruimen van zwerfvuil gemakkelijker en leuker te maken.

Dordt Schoon start op zaterdag 28 maart en duurt tot donderdag 2 april. Alle informatie over Dordt Schoon vind je hier en alle informatie over de Dordtse Doorpakkers en de nieuwe campagne vind je hier.

Zaterdag 28 maart start Dordt Schoon 2015. Dordt Schoon is een jaarlijks terugkerende actie waarbij het draait om een écht schone stad. De start van de actie valt samen met de Landelijke Opschoondag die ieder jaar door Nederland Schoon georganiseerd wordt. De gemeente roept alle Dordtenaren op om samen tijdens Dordt Schoon aan de slag te gaan. Iedereen kan meedoen, meld dus snel je actie aan. Want een schone straat, speeltuin of park woont en speelt toch een stuk fijner.