MVO Drechtsteden op kop bij realisatie klimaatakkoord

Donderdag 17 maart organiseert bedrijvennetwerk MVO Drechtsteden bij Duurzaamheidscentrum Weizigt wederom een bijeenkomst met een interessante spreker. Te gast deze middag is Anneke van Veen, deelnemer aan de klimaattop in Parijs en actief in de strijd voor een beter klimaat. Centraal tijdens de bijeenkomst staat het nemen van een koploperspositie binnen de Drechtsteden in de realisatie van het klimaatakkoord.

Anneke van VeenKoploper in CO2-reductie

'Om de opwarming van de aarde te beperken is een CO2-reductie van minimaal 40% nodig.' Met deze wetenschap in het achterhoofd neemt Anneke van Veen de leden van MVO Drechtsteden mee in de opgave om koploper te worden in het realiseren van het klimaatakkoord. Dat deze rol aantrekkelijk is, blijkt uit het feit dat naast het terugdringen van de opwarming van de aarde, de strengere CO2-reductiemaatregelen ook leiden tot veel kansen voor het Nederlandse bedrijfsleven.

Om dit doel te bereiken gaat Anneke van Veen samen met de leden op zoek naar nieuwe, onverwachte, samenwerkingen, ontkokering en daagt ze de genodigden uit verder te kijken dan de eigen bedrijfsgrenzen. 'Uiteindelijk moeten we het allemaal zelf doen!', zo luidt haar voornaamste boodschap.

Communities of Practice

Voorafgaand aan de interactieve presentatie van Anneke van Veen vinden de bijeenkomsten van de Communities of Practice (CoP's) plaats. Ook zal deze middag de eerste bijeenkomst van de nieuwe CoP Duurzaam Mobiliteitsbeleid georganiseerd worden. Aansluitend wordt het convenant dat MVO Drechtsteden aan begin van dit jaar met Werkgevers Drechtsteden gesloten heeft, getekend door Teun Muller en wethouder Rik van der Linden.

MVO Drechtsteden nodigt voor elke bijeenkomst een inspirerende spreker uit die u voorziet van interessante en praktische informatie over duurzaamheid. Ook krijgt u ondersteuning bij het op de juiste manier implementeren van MVO binnen de eigen organisatie. MVO Drechtsteden biedt inspiratie, verdieping en een regionaal duurzaamheidsnetwerk.

De bijeenkomsten van MVO Drechtsteden, hét duurzame bedrijvennetwerk van de regio, zijn alleen toegankelijk voor leden. Al 40 bedrijven zijn aangesloten bij het netwerk waaronder Rabobank Drechtsteden, Cablean, VORM Bouw BV, Kemper en Van Twist en Xylem. Wilt u ook lid worden? Kijk op www.weizigt.nl/bedrijven voor meer informatie over het bedrijvennetwerk MVO Drechtsteden.