Groen doet goed laat 300 kinderen natuur beleven

Nu de lente aangebroken is, is het extra fijn om weer buiten te zijn. Groen doet goed wil Dordtse basisschoolleerlingen daarom laten zien wat je allemaal kunt doen in de natuur en dat dat zeker niet saai is. Donderdag 9 april gaat het tweede deel van het activiteitenprogramma van Groen doet goed met een feestelijke kick-off bij Duurzaamheidscentrum Weizigt officieel van start. Wethouder Rik van der Linden zal de dag openen en daarmee het startschot geven voor een lente vol spannende, leerzame, creatieve en sportieve activiteiten in de Biesbosch.

Jij springt toch ook op groen?

Komend voorjaar krijgen verschillende Dordtse basisscholen de kans om samen met hun leerlingen deel te nemen aan Groen doet goed. In juni volgen nog twee gratis activiteitendagen die voor alle jonge Dordtenaren gratis toegankelijk zijn. Jij komt toch ook?

Groen doet goed is een provinciaal programma waaraan tien Zuid-Hollandse gemeenten deelnemen. Voor Groen doet goed Dordrecht geeft Duurzaamheidscentrum Weizigt als projectleider samen met Dienst Gezondheid & Jeugd, Doe ff Gezond, Nationaal Park de Biesbosch, Sportbedrijf Dordrecht, StayOkay Dordrecht en Stichting Hattrick invulling aan het programma. Voor alle informatie over het programma en de verschillende activiteiten, kijk je op www.weizigt.nl/groen-doet-goed.

Kick-off Groen doet Goed

Donderdag 9 april vindt de tweede feestelijke kick-off plaats van het programma Groen doet goed. Ruim 300 kinderen krijgen die dag een voorproefje van het actieve en educatieve programma dat voor Dordtse kinderen in de Biesbosch georganiseerd wordt. Het met plezier beleven van de natuur staat hierbij centraal.