Gratis compost op Landelijke Compostdag

CompostdagMet de compostdag wil de gemeente Dordrecht de inwoners bedanken voor het scheiden van GFT. GFT is namelijk geen afval, maar waardevolle grondstof voor compost en biogas.

Locaties

Je kunt op zaterdag 21 maart van 10:00 en 16.00 uur gratis

compost ophalen op de volgende locaties:

• Krispijn: Duurzaamheidscentrum Weizigt /Van Baerleplantsoen 30 (op de parkeerplaats)
  • Crabbehof/Wielwijk: Admiraalsplein/Van Kinsbergenstraat
  • Sterrenburg/Dubbeldam: parkeerplaats hoek Jagerweg/Blaauwweg
  • Binnenstad/Reeland/De Staart: Ingang parkeerplaats regiokantoor(Noordendijk 250/252)
  • Stadspolders: Sportpark OMC, sportcomplex De Corridor/Visserstuin 5 (op de parkeerplaats)

Neemt je wel zelf een kuip, zakken of kruiwagen mee? Een schep hoef je niet mee te nemen, want daar zorgen wij voor.

Let wel, het is verplicht om uw aanhanger af te dekken met een zeil of net.

Afvalscheiding

De gemeente Dordrecht stimuleert haar inwoners om alle afval zoveel mogelijk te scheiden, ook het groente, fruit- en tuinafval (GFT). Van het GFT-afval wordt compost gemaakt. Composteren heeft vele voordelen. Het is goedkoper dan verbranden, het veroorzaakt minder luchtvervuiling en het bespaart grondstoffen.

Bovendien is composteren ook duurzaam. GFT is geen afval, maar grondstof die hergebruikt wordt. Compost levert namelijk voedsel op voor planten en zo is de cirkel weer rond.

Compostdag

Zaterdag 21 maart is het weer zover! Dan kun je gratis compost ophalen op vijf verschillende locaties in Dordrecht.