Duurzaamheidscafé over het energielabel en uw portemonnee!

Logo Drechtse Stromen

Vrijwilligers van Drechtse Stromen ondersteunen ook u bij besparen van energie

Hoe helpt het energielabel uw portemonnee?

Woningeigenaren hebben begin dit jaar allemaal een voorlopig energielabel ontvangen. Een definitief energielabel is verplicht bij de verhuur en verkoop van woningen en appartementen. Wat levert een energielabel kopers of huurders op? Drechtse Stromen geeft op 15 april in het Dordts Duurzaamheidscafé alle informatie over het energielabel en wat u zelf kunt doen om uw energierekening te verlagen en nu al te profiteren.

Het burgerinitiatief Drechtse Stromen helpt bewoners om te energie te besparen. Het energielabel is daarbij het begin, de nulmeting. Hoe krijg je als eigenaar of huurder een gunstiger energielabel, wat scheelt dat in je portemonnee en wat kan het opleveren bij de verkoop van een huis? Dat komt aan de orde tijdens het café in duurzaamheidscentrum Weizigt aan het Van Baerleplantsoen 30.

Samen besparen: Blok voor Blok - Eerste Hulp bij Energielekken
Besparen kun je zelf doen, maar ook samen met de buren. Daarmee is fors financieel voordeel te behalen. Drechtse Stromen heeft met het project Blok voor Blok in Dordrecht en Zwijndrecht ervaring opgedaan. Vrijwilligers lichten toe hoe zij nieuwe projecten kunnen ondersteunen. Voor huurders geven zij informatie over het project Eerste Hulp bij Energielekken.

Ook de rol van de gemeente en de woningcorporatie Trivire komen aan bod. Wethouder Rik van der Linden gaat in op de stand van zaken van het energielabel in Dordrecht. Wim van der Linden, bestuurder van Trivire, vindt het belangrijk dat de energierekening van huurders daalt en licht toe hoe de corporatie samen met Drechtse Stromen probeert om huurders te helpen.

U kunt zich deze avond ook opgeven voor een excursie naar de Woonwijzerwinkel in Rotterdam.

Het programma begint om 20.00 uur en duurt tot 22.00 uur, inloop vanaf 19:30 uur. De toegang is gratis, aanmelden is niet nodig. Het Duurzaamheidscafé is een initiatief van het Platform Duurzaamheid Dordrecht. www.drechtsestromen.net

Duurzaamheidscafe over het energielabel en uw portemonnee!
Vrijwilligers van Drechtse Stromen ondersteunen ook u bij besparen van energie
Hoe helpt het energielabel uw portemonnee?