Dordtse kinderen krijgen voorproefje van de Biesbosch

Spelen in de natuur is leuk én gezond! Deze boodschap wil Groen doet goed Dordrecht meegeven aan de Dordtse basisschoolleerlingen. Door middel van allerlei spannende en leerzame activiteiten in het groen maken kinderen kennis met de natuur en hoe leuk het is om buiten actief bezig te zijn. 'Thuis achter je computer zitten is maar saai, ga lekker naar buiten en ontdek de natuur!', aldus Dick Verheijen tijdens de opening van de kick-off. De hele middag deden de Dordtse kinderen vol enthousiasme mee aan de verschillende activiteiten en deelden met elkaar de avonturen die ze al beleefd hadden.

Het komende najaar staat onder andere een spannende Griezeltocht en een actieve Outdoordag op het programma. Maar er wordt ook gekookt met lekkers uit de natuur en onderzoek gedaan naar spinnen en paddenstoelen. Echt herfst dus!

Familiedag

Genieten in het groen is voor alle leeftijden. Daarom organiseert Groen doet goed op 21 oktober nog een speciale Familiedag. Die middag kan jong én oud meedoen aan een speciale sportieve steptocht of aan boord stappen van een fluisterboot om vogels te spotten. De activiteiten zijn gratis. Wil jij ook meedoen? Meld je dan snel aan door een e-mail te sturen naar em.baars@dordrecht.nl.

Groen doet goed is een provinciaal programma waaraan tien Zuid-Hollandse gemeenten deelnemen. Voor Groen doet goed Dordrecht geeft Duurzaamheidscentrum Weizigt als projectleider samen met Dienst Gezondheid & Jeugd, Doe ff Gezond, Nationaal Park de Biesbosch, Sportbedrijf Dordrecht, StayOkay Dordrecht, Stichting Hattrick en IVN Dordrecht invulling aan het programma. Voor alle informatie over het programma en de verschillende activiteiten, kijk je op www.weizigt.nl/groen-doet-goed.

Gdg 1Gdg 2

Dinsdagmiddag 8 september kwamen 110 Dordtse basisschoolleerlingen bij elkaar voor een voorproefje van het nieuwe activiteitenprogramma van Groen doet goed. Klimmen, steppen, rennen, proeven, graven en ontdekken en dat alles lekker buiten in het groen. Dick Verheijen, directeur Nationaal Park de Biesbosch, verzorgde samen met Louise Bergenhenegouwen, directeur Duurzaamheidscentrum Weizigt, de opening van deze feestelijke kick-off.