Doe mee met Warmetruiendag

Vrijdag 10 februari 2017 is het nationale Warmetruiendag. Op deze dag zetten mensen massaal de thermostaat minimaal één graad lager en besparen zo per graad 6% energie, en dus 6% CO2. Doet uw school ook mee? Laat het ons weten. Dan plaatsen wij voorafgaand aan Warmetruiendag een advertentie in Dordt Centraal met vermelding van alle deelnemers. Zo kunnen we nog meer mensen enthousiast maken en energiebesparing op de kaart zetten.

Arie met sjaalMeedoen is simpel: zet de verwarming lager en laat leerlingen en medewerkers een warme trui aantrekken. Zo besparen we met elkaar heel wat energie. Immers: 'De groenste energie is de energie die je niet gebruikt'.

Oproep aan scholen, BSO's en kinderdagverblijven

De trui staat op deze dag symbool voor wat we samen zélf kunnen doen om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. Doe mee en laat het ons weten! Stuur uiterlijk 31 januari een mail naar dordtduurzaam@dordrecht.nl . Dan plaatsen wij voorafgaand aan Warmetruiendag een advertentie in Dordt Centraal met vermelding van alle deelnemers.

Selfie #warmetruiendag #dordtduurzaam

Ook op Warmetruiendag zelf zetten we deelnemers graag in de schijnwerpers. Wij roepen alle leerlingen en leerkrachten op om mee te doen en hun lievelingstrui aan te trekken. Laat zien hoe iedereen zich warm houdt op Warmetruiendag door een selfie te posten met de hashtags #warmetruiendag #dordtduurzaam op Twitter , Facebook  en/of Instagram . De foto mailen mag natuurlijk ook: dordtduurzaam@dordrecht.nl.

Dordt Duurzaam en Duurzaamheidscentrum Weizigt verzamelen en delen de Dordtse foto's via hun sociale media kanalen. Bovendien maakt de leukste foto kans op een smakelijke prijs.

Inspiratie nodig?

In Dordrecht vinden verschillende acties plaats op Warmetruiendag. Volg Dordt Duurzaam en Weizigt op Facebook en Twitter om op de hoogte te blijven. Gaat u als school, BSO of kinderdagverblijf ook nog iets extra's organiseren rondom Warmetruiendag? Dan delen we dat ook graag. Via de website  van Warmetruiendag kunt u uw actie aanmelden én inspiratie opdoen. Als deelnemer kunt u een poster printen  met de naam van uw school of organisatie erop. Zo zien medewerkers en bezoekers duidelijk dat u meedoet.

Maak het verschil

Ongeveer een kwart van alle energie in Nederland wordt gebruikt om gebouwen te verwarmen. De verwarming een paar graden lager lijkt een druppel op de gloeiende plaat. Maar als heel Nederland een dag per jaar meedoet, kunnen we samen de Waddeneilanden Vlieland, Terschelling en Schiermonnikoog een jaar lang van energie voorzien. Samen maken we het verschil.