Dordts Weekend van de natuur zoekt initiatieven

Het Dordtse Weekend van de natuur komt er aan: van 31 mei tot en met 2 juni. In dit weekend staat de natuur op het Eiland van Dordrecht in de schijnwerpers. De gemeente Dordrecht en groene organisaties nodigen Dordtenaren uit om de natuur van dichtbij te beleven. Dat doen ze met een gevarieerd activiteitenprogramma. Bewoners, verenigingen of organisaties kunnen zich nu met hun natuuractiviteit aanmelden. Dat kan tot 28 maart via de website van groenblauwdordrecht.

Met dit initiatief vragen de gemeente en groene organisaties aandacht voor de Dordtse biodiversiteit. Dat is de verscheidenheid aan planten en dieren. Een goede biodiversiteit is belangrijk voor het klimaat en voor een gezonde leefomgeving. Voor planten, dieren én mensen. In heel Nederland staat de biodiversiteit onder druk. Veel soorten planten en dieren zijn zeldzaam geworden of zelfs al uitgestorven. Het beschermen en verbeteren van de Dordtse biodiversiteit verdient dan ook de aandacht van alle Dordtenaren.

Activiteiten aanmelden

Daarom roepen de initiatiefnemers bewoners en verenigingen op om actief mee te doen met het Dordtse Weekend van de natuur. Iedereen die natuur belangrijk vindt, kan een activiteit organiseren. Te denken valt aan een stekjesruilbeurs, natuurwandelingen, een insectenspeurtocht, een vlinderexcursie of kruidenworkshop in de eigen tuin. De organisatie omarmt alle kleine en grote initiatieven die de Dordtse natuur dichterbij de bewoners brengen. Aanmelden kan tot 28 maart via de website van groenblauwdordrecht.

Vanaf april is het complete programma te vinden op dezelfde website en via diverse (social) media.

Foto turen naar de boerenzwaluw